Discuțiile au deschis calea creării unui nou grup de talie mondială, cu capital de 50% detinut de acționarii Grupului PSA și 50% detinut de acționarii FCA. Într-un mediu în plină schimbare, cu noi provocări în ceea ce privește mobilitatea si electrificarea, noua entitate rezultată ar susține amprenta sa mondială în materie de cercetare, dezvoltare și ecosistem pentru promovarea inovației, cu scopul de a răspunde acestor provocări cu rapiditate și eficiență operațională.
Consiliul de Supraveghere al Peugeot S.A. și Consiliul de Administrație al Fiat Chrysler Automobiles N.V. (“FCA”) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) au convenit în unanimitate să ia măsuri în direcția unei fuziuni 50/50 a activităților celor două grupuri. Cele două consilii au încredințat echipelor lor sarcina de a finaliza discuțiile și de a încheia un Memorandum de Înțelegere în următoarele săptămâni.
Planul de a uni activitățile Grupului PSA și ale FCA este rezultatul unor discuții elaborate între liderii celor două grupuri. Aceștia împărtășesc amândoi convingerea este o miscare ambitioasa si indrazneata care va crea un lider al industriei auto dotat cu capacitățile și resursele necesare pentru a profita cu succes de oportunități și a gestiona în mod eficient provocările aduse de noua eră a mobilității.
Noua companie formată ar deveni cel de-al 4-lea constructor de automobile la nivel global (8,7 milioane de unități vândute) cu o cifră de afaceri consolidată de aproximativ 170 miliarde de euro și un profit operațional recurent de peste 11 miliarde de euro pe baza rezultatelor agregate aferente anului 2018, excluzând Magneti Marelli și Faurecia. Profitul previzionat pe baza performanțelor anuale este estimat la aproximativ 3,7 miliarde de euro, generat în principal de o alocare mai eficientă a resurselor pentru investițiile la scară largă în platformele auto, sistemele de propulsie și tehnologii și o capacitată crescută de achiziții inerentă noii dimensiuni a Grupului. Aceste estimări nu iau în calcul închiderea de fabrici.
Se estimează că 80% din acest profit ar fi realizat după 4 ani. Costul realizării acestui profit este estimat la 2,8 miliarde de euro.
Acționarii fiecărei companii ar deține 50% din capitalul noii entități și ar partaja în mod egal beneficiile care rezultă din această fuziune. Tranzacția s-ar realiza prin intermediul unei fuziuni între cele două grupuri reunite sub societatea-mamă olandeză. Conducerea noului colos va fi asigurată în mod egal de către acționarii celor două grupuri, majoritatea administratorilor fiind independentă. Consiliul de administrație ar fi compus din 11 membri. Cinci membri ar fi numiți de FCA (inclusiv John Elkann în calitate de președinte), restul de cinci fiind numit de Grupul PSA (printre care directorul general și vice-președintele). Carlos Tavares ar ocupa funcția de CEO, având un mandat inițial de cinci ani. Acesta ar fi și membru al consiliului.
“Această fuziune aduce o valoare semnificativă pentru toate părțile interesate și deschide calea unui viitor promițător pentru ambele grupuri. Sunt foarte mulțumit de munca depusă împreună cu Mike și voi fi mai mult decât bucuros să construiesc împreună cu el o companie de referință.”, a declarat Carlos Tavares.
Mike Manley a adăugat: „Sunt foarte încântat de oportunitatea de a lucra împreună cu Carlos și echipa sa la această fuziune foarte importantă pentru industria auto. Avem o lungă istorie de cooperare fructuoasă cu Grupul PSA și sunt convins că, împreună cu echipele noastre excelente putem crea un jucător-cheie pe piața mondială a mobilității.”
Societatea-mamă a noii companii ar fi listată la Euronext (Paris), Borsa Italiana (Milano) și la bursa din New York și ar menține în continuare o prezență semnificativă la locația actualelor sedii din Franța, Italia și Statele Unite ale Americii.
S-a propus ca regulamentul intern de funcționare al noii companii să prevadă că programul de vot de loialitate nu va acorda drept de vot niciunui acționar unic în cadrul adunării generale a acționarilor, care depășește 30% din totalul voturilor exprimate. Este prevăzut, de asemenea, că nu va exista nicio reportare a drepturilor de vot duble existente, iar noile drepturi de vot duble vor fi obținute după o perioadă de deținere de 3 ani de la încheierea fuziunii.
S-ar menține status-quo-ul în ceea ce privește participațiile aparținând EXOR N.V., Bpifrance Participations SA, DFG și familiei Peugeot pentru o perioadă de 7 ani de la finalizarea fuziunii. EXOR, Bpifrance Participations și familia Peugeot ar face obiectul unei perioade de indisponibilitate de trei ani în cazul participațiilor lor, exceptând faptul că familiei Peugeot i s-ar permite să își crească participația cu până la 2,5% în primii 3 ani de la închidere, numai prin achiziționarea de acțiuni de la Bpifrance Participations și DFG.
Înainte de finalizarea tranzacției, FCA ar distribui acționarilor săi un dividend special de 5,5 miliarde de euro, precum și participația sa în compania Comau. În plus, înainte de fuziune, Peugeot ar distribui acționarilor săi participația de 46% deținută în Faurecia. Acest lucru ar permite acționarilor celor două Grupuri să partajeze în mod egal profitul și beneficiile care ar rezulta în urma fuziunii, fiind recunoscută în același timp valoarea semnificativă a prezenței FCA în America de Nord și poziția solidă pe care o ocupă în America Latină, inclusiv marja sa de lider de piață în aceste regiuni. Acesta ar reflecta și valoarea adăugată pe care mărcile vârf-de-gamă, Alfa Romeo și Maserati o vor aduce, având în vedere potențialul lor substanțial de dezvoltare.
Portofoliul extins al celor două companii ar acoperi toate segmentele de piață cu mărci legendare și produse competitive.
Propunerea ar fi supusă unui proces de informare și consultare a organismelor reprezentative ale angajaților, dar și condițiilor de închidere obișnuite, printre care se numără aprobarea finală a unui memorandum de înțelegere de către consiliul de administrație și un acord cu privire la documentația finală.
Sursa: Peugeot Romania