auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea

Heritage HUB, un spațiu inovator care găzduiește povestea glorioasă a grupului FCA

auto tivoli focsani vrancea
26 apr. 2019

Grupul FCA inaugurează Heritage HUB în vechea clădire Officina 81 din Via Plava. Locația, o punte între trecut și viitor, va găzdui departamentul istoric al FCA și misiunea de a proteja și păstra patrimoniul mărcilor care fac parte din grupul italian. Un spațiu de lucru pentru service și vânzări, dar în același timp și o expoziție și o experiență informativă desăvârșită.

Grupul FCA inaugurează oficial Heritage HUB, un spațiu care își propune să devină un cadru de lucru modern și creativ dar care în același timp să poată spune povestea istoriei din spatele grupului FCA prin păstrarea, împărtășirea și promovarea valorilor brandurilor italiene clasice din cadrul grupului. Heritage HUB este inaugurat într-o clădire modernă, unde interacțiunea și conectivitatea adaugă o nouă perspectivă istoriei mărcilor Fiat, Abarth sau Lancia – cele mai apropiate de zona Torino – dar și Alfa Romeo. Parte din ansamblul industrial Mirafiori, clădirea Officina 81 din Via Plava posedă o încărcătură istorică și un punct de reper al inventivității italiene care astăzi generează propria energie vie. Clădirea originală a fost supusă unor programe de restaurare care i-au păstrat natura industrială – culoarea verde, podeaua din ciment și numeroșii stâlpi din metal. Oricine privește în sus va putea vedea o istorie a districtului Mirafiori spusă de imagini și cuvinte care evocă cele mai importante evenimente din istoria clădirii.

Noul HUB conține toate informațiile și serviciile oferite de FCA Heritage precum și activitățile legate de produsele FCA. Cea mai ofertantă priveliște o reprezintă, fără doar și poate, expoziția de automobile clasice (peste 250 de modele) ce se întinde pe 15.000 de metri pătrați. Acestea sunt adevărate bijuterii ale grupului FCA – dintre care multe sunt expuse public pentru prima dată – care transformă acest loc într-un templu educațional și într-un incubator de idei ce poate fi savurat cu ajutorul tururilor ghidate organizate aici. Zona centrală este formată din opt expoziții tematice, fiecare axată pe opt automobile din diferite epoci aparținând unor branduri diverse. Cel mai vechi automobil datează din 1908, iar cel mai nou din 2008. Totalul de 64 de modele, aparent foarte bine diferențiate prin brandul, vârsta și scopul pentru care au fost create, aderă de fapt la aceeași tematică. Expoziția va fi în curând deschisă publicului larg, urmând să debuteze și în cadrul portalului online FCA Heritage, în secțiunea Brand. Aceasta conține poveștile mărcilor FCA în contextul dezvoltării industriale, al evoluției emblemelor, al modelelor reprezentative și al oamenilor de seamă care au contribuit la succesul acestora.

Zone tematice

Staruri arhitecturale
Această zonă este dedicată arhitecturii din spatele unui automobil, mai exact acele proiecte care s-au remarcat prin nevoile funcționale sau de producție pe care au fost proiectate să le satisfacă. Lancia Lambda este un exemplu excelent în acest sens, din postura de primul automobil din lume care integra șasiul și caroseria într-un tot unitar și mândria lui Vincenzo Lancia. Un alt exemplu este Lancia Flavia, primul automobil italian echipat cu tracțiune față și discuri de frână pentru toate cele patru roți. De asemenea, numeroase creații Fiat au fost concepute pentru nevoile unei familii – de la Fiat 500 Topolino A desenat de Dante Giacosa, la modelul 600 – mașina de familie prin excelență în anii de dezvoltare economică a Italiei – și până la Fiat Panda și Fiat Uno, două dintre cele mai importante succese moderne în segmentul utilitar. Acestea modele au rămas împreună în istoria FCA pentru că au reprezentat idei originale și soluții inovatoare, exemple de exprimare a creativității prin metode și tehnici care au evoluat în permanență.

Concepte și automobile personalizate
Automobilele prezentate în această secțiune sunt dotate cu caroserii și componente care variază de la utopia mașinii perfecte până la dimensiunea ceva mai palpabilă a conceptelor și a modelelor construite la comandă – o parte integrantă a tradiției carosierilor italieni de a crea automobile unice. Printre modelele aflate aici se numără Fiat 130 Familiar și Panda Rock Moretti – ambele deținute de familia Agnelli – dotate cu componente unice, Abarth 2400 Coupe și Lancia Astura Farina și Flaminia Coupe Loraymo.

Modele eco și tehnologii sustenabile
Proiectele inițiate de FCA și de Fiat Group au avut ca prioritate problemele de mediu încă din anii 1970. Scopul principal a fost de a crea vehicule cu un impact ecologic limitat care începea încă din linia de producție și continua pe perioada duratei de utilizare dar și după casare. Urmărind o abordare economică și o optimizare a metodelor de producție, Fiat a derulat programe de cercetare care au dus la dezvoltarea de soluții și tehnologii care au fost apoi, gradual, aplicate întregii game de automobile. Prototipuri ale unor modele electrice compacte care se remarcă aici sunt X1/23 (1974) și Ecobasic (1999) – două bijuterii inginerești în ceea ce privește motorizarea și restul componentelor.

Călătorii epice
Un automobil nu este doar un simplu mijloc de transport – de-a lungul deceniilor, condusul a câștigat o dimensiune antropologică ce evocă ideile de libertate și independență. A conduce un automobil înseamnă evadare, aventură, sete de cunoaștere dar și competiție sau provocare. Depășirea de noi recorduri de condus este cea mai bună modalitate de testare a funcționalității fiecărui model și a componentelor sale. Un drum solicitant testează modul de operare al automobilului în condiții extreme, previne posibilele anomalii și scoate la iveală fiabilitatea. Expoziția include o selecție de automobile care s-au aflat în postura de protagonist al unor aventuri extraordinare. Fiat Campagnola AR 51, de exemplu, a străbătut în 1951 Africa din Cape Town până în Alger în doar 11 zile. Sau, un alt exemplu, Fiat 1100 E încheie cu succes în 1953 primul tur în jurul lumii realizat de un singur șofer, după ce a parcurs o distanță de peste 72.000 km. Să nu uităm nici de Fiat 124S, care în 1970 a ajuns la Capul Nord în doar 50 de zile de la plecarea din Cape Town, sau Fiat 131 Abarth Diesel, care în 1977 a câștigat raliul Londra-Sydney înainte de debutul său pe piață. Sau Lancia Delta HF Integrale, câștigătoarea Grupei A a Raliului Safari în 1988, sau modelul 500 Overland, care în 2008 a reluat traseul legendarei curse Beijing-Paris.

Recorduri și motorsport
Competiția a fost întotdeauna un stimul permanent pentru designeri și tehnicieni – atingerea celui mai înalt nivel de performanță, dezvoltarea de motoare mai eficiente și mai fiabile, sau rafinarea reperelor aerodinamice. Această zonă conține modele care și-au lăsat amprenta în istorie prin participarea în curse de viteză sau de anduranță și care au dărâmat în repetate rânduri recorduri mondiale. Două dintre cele mai vechi modele, Fiat S61 și Alfa Sport cu cei 12 CP ai săi – o versiune de competiție a primului automobil construit de Lancia – au fost asamblate în 1908. Lângă acestea se află un monopost Lancia D50, trei dintre cele mai titrate modele construite de Abarth în anii 1950 și 1960, dar și două automobile care au câștigat curse faimoase de anduranță – Lancia Beta Montecarlo Turbo și LC2.

Compact și sigur
Siguranță maximă și dimensiuni reduse – o tematică pe care Fiat și Lancia au pus foarte mare accent de la începutul secolului 20. De exemplu, introducerea în 1933 a noii Lancia Augusta și a șasiului autoportant – primul automobil din lume care a adoptat această soluție tehnică – a contribuit la creșterea rigidității torsionale și la o protecție sporită în eventualitatea unui impact. Aceeași arhitectură inovatoare a fost folosită și pentru Lancia Ardea, produsă începând cu 1939, care mai utiliza și suspensie față independentă, contribuind astfel la o ținută de drum mai bună și la un comportament dinamic de top. Cercetarea inițiată și susținută de Fiat în zona automobilelor compacte dar extrem de sigure poate fi ilustrată cu ajutorul diferitelor prototipuri precum Fiat City Taxi (1968) – un vehicul pentru uz public cu un profil lateral asimetric – sau ESV 1500 și ESV 2000, ambele conceput special pentru analizarea gradului de rezistență în timpul unui impact.

Repere de stil
Această secțiune conține diverse automobile din ere diferite care, datorită personalității și caracteristicilor speciale, și-au exprimat eficient identitatea în contextul mărcilor de care aparțineau, introducând elemente stilistice inovatoare care aveau să devină norme pe scară largă ulterior. Cu alte cuvinte, automobile care reprezintă puncte de reper și de referință în domeniul designului auto. Lancia Aurelia B20 se remarcă ca un arhetip al GT-urilor, declanșând un fenomen de reinterpretare al formelor și tipologiilor din trecut, cum este cazul modelului Fiat Barchetta.

Era raliurilor
Cursele de raliu sunt o disciplină care încântă milioane de entuziaști din întreaga lume – aceștia sunt atrași de îndemânarea piloților care îți arată abilitățile în virajele de mare viteză ce fac parte din decoruri înzăpezite care șerpuiesc printre munți sau din porțiuni aride de deșert. Aceste condiții aspre au făcut ca lumea raliurilor să fie una dură și foarte selectivă dar în același timp un test perfect pentru noile tehnologii. În mod normal, Lancia, Fiat și Abarth nu s-au dat la o parte din calea acestor provocări și și-au trecut numele pe cele mai prestigioase trofee din istorie. Zona dedicată lor din Heritage HUB găzduiește modele ca Lancia Fulvia HF 1600 (câștigătoare în 1972 a Raliului Monte Carlo), Stratos HF, Delta HF și Fiat 124 Abarth Rally și 131 Abarth Rally.