auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea
auto tivoli focsani vrancea

Nasterea unei culori, la Peugeot

auto tivoli focsani vrancea
14 iul. 2022

Fie că este discretă, extravagantă sau clasică, culoarea joacă un rol important în decizia de a cumpăra un vehicul. Se spune chiar că poate reflecta personalitatea cumpărătorului. Culoarea este o parte integrantă a designului vehiculelor PEUGEOT. Așa cum un costum de film scoate în evidență actorii și actrițele, culoarea întruchipează poziționarea mărcii și îmbunătățește designul vehiculelor.

 

Interviu cu Marion Zandomeneghi (Designer de culori și materiale la Peugeot / Expert în culoarea caroseriei) și Etienne Jannin (Manager de produs pentru culori și materiale).

Ce motivează crearea unei noi culori și cum găsești inspirația?

Marion Zandomeneghi: Nașterea unei culori corespunde cel mai adesea cu lansarea unui vehicul nou. Ideea este de a asocia o culoare cu un anumit model. Culoarea aleasă va fi apoi folosită pentru comunicare și marketing. Fiecare etapă de creație este rezultatul unui efort colectiv între departamentele Produs, Design și Tehnic. Echipele sunt în permanență în căutarea tendințelor din industria auto, dar și în designul de produs, mobilier, arhitectură, modă și acum din ce în ce mai mult în cultura digitală.

Care sunt pașii principali în crearea unei culori?

Etienne Jannin: Brief-ul emis explică toate intențiile în ceea ce privește vizibilitatea și expresivitatea pentru brand și produs. Este vorba despre mesajele pe care culoarea ar trebui să le transmită și despre modul în care va completa gama celorlalte nuanțe.

Marion Zandomeneghi: La momentul briefului, nu avem încă silueta vehiculului pentru că primele schițe le primim mai târziu. Meseria noastră ne cere să ne proiectăm cu ajutorul volumelor.
Procesul este punctat de repere în care evoluția culorii este prezentată diferitelor departamente implicate. Opțiunile propuse sunt apoi restrânse treptat până când alegerea finală se face după testele clienților. Spre sfârșitul procesului de selecție, culoarea este reprezentată pe un model de dimensiuni reduse, chiar și la scară 1:1 dacă este necesar.
În paralel, desfășurăm lucrări de cercetare cu vopsitorii. Testele sunt efectuate în cabină pentru a ajunge cât mai aproape de rezultatul dorit. Apoi colaborăm cu partenerii noștri industriali pentru a face culoarea realizabilă la scară largă, pentru că nimic nu întrece produsul real.

Cum a apărut cea mai recentă culoare, Obsession Blue, pentru Noul 408?

Marion Zandomeneghi: Noul 408 are o siluetă izbitoare și disruptivă: o adevarată noutate în gamă. Obsession Blue este, de asemenea, inovatoare: este o culoare dicroică. Aceasta înseamnă că nuanța se schimbă în funcție de lumină. Ne doream clar un albastru care are lungimi de undă diferite în unghiuri diferite.

În lumină ies la iveală nuanțe neașteptate de turcoaz și verde. În umbră, trecem la roșu. Acest lucru reflectă culorile găsite în natură, cum ar fi aripile unui fluture, de exemplu. Nu folosisem niciodată o culoare dicroică pe o mașină de serie. Pe de altă parte, o făceam deja pe mașini concept precum PEUGEOT Instinct, a cărui nuanță a inspirat Obsession Blue de pe Noul 408. Este un proces complex de implementat. A trebuit să găsim compromisul potrivit. Provocarea a fost să păstrăm aspectul elegant și tehnic fără a trece anumite granițe.

Cum găsești numele unei culori?

Etienne Jannin: Când dezvoltăm o culoare, ne gândim la un nume care trebuie să fie evocator. În mod ideal, numele ajunge în stadiul de dezvoltare, uneori ulterior printr-un proces de cercetare și validare care aprobă conformitatea lexicală și legală. La PEUGEOT ne străduim să fim din ce în ce mai sistemici cu numele noastre. De exemplu, culorile care creează un efect surprinzător și dezirabil, cu un puternic aspect tehnic, vor intra într-un teritoriu legat de extaz și surpriză: Elixir Red, Vertigo Blue sau Obsession Blue.

Există o mașină pe care începem să o vedem din ce în ce mai des pe stradă: Noul 308. Ne poți spune mai multe despre Olivine Green?

Marion Zandomeneghi: Am identificat în prealabil apariția unui trend major atunci când vine vorba de verde. Pentru acest model am căutat un verde care să fie expresiv dar nu prea saturat. Un verde care susține volumul zvelt al unui hatchback precum Noul 308. Am lucrat prin adăugarea de pigmenți cu efect auriu în culoare. Când lumina o prinde, nuanța aurie iese în evidență. „UNIQUE” fiind sloganul de lansare al mașinii, ne-am dorit o culoare care să fie în acord cu acest spirit și care să însoțească mutarea mărcii în upmarket. Testele clienților au fost foarte pozitive și ne-au încurajat, mai ales că verdele nu câștigă de obicei clienții persoane fizice sau companiile.

Etienne Jannin: Vânzările Noului 308 în nuanța Olivine Green reprezintă aproximativ 20% din comenzile clienților, un procent foarte important pentru o mașină verde. Obiectivul a fost atins: într-adevăr, Noul 308 atrage atenția pe stradă și seduce prin aspectul său unic.

 

 

Sursa: Peugeot Romania

parbrize focsani vrancea